26 Temmuz 2013 Cuma

Starbazaar: Araştırmadan Almayın


Normalde, böyle bir yazı yazmayacaktım. Sonuçta bu bloga bedavalardan ve yeni şeylerden bahsetmek adına geldim, fakat dün Starbazaar'da rastgele aradığım bir şeyin sonucunda sizlerle böyle bir yazıyı paylaşmanın iyi olabileceğini düşündüm.

Starbazaar'da alışveriş yapmak, çoğu zaman kazıklanmanızla sonuçlanabilecek bir şey ve bunu bilmeyeninizin olmadığına eminim. Stardoll'un kendi mağazalarında da kazık fiyata ürünler olabiliyor, ve biz bu ürünleri paşa paşa alıyoruz çünkü başka yerde daha ucuzu yok: Oraya geliyor, fiyatı belli ve indirim olmadığı sürece o fiyat değişmiyor. [Ki evet, Stardoll'a üye olduğum 2009'dan beri "Keşke indirimi bekleseydim!" sözünü çok kullanmışımdır.]

Fakat bu dediklerim, Starbazaar için geçerli değil. Starbazaar, Stardoll'un benim bildiğim en eski özelliklerinden ve Starbazaar'da bildiğiniz üzere, üyeler istedikleri ürünleri istedikleri fiyata (2-600 arasında olmak koşuluyla) satabiliyorlar. Ürünlerin fiyatının böyle geniş bir çerçevede değiştiğini göz önüne alırsak, aynı ürünü farklı farklı fiyatlara bulma olasılığımız artarken, kazıklanma riskimiz de artıyor.

Tabii bunlar hepinizin az çok bildiği şeyler. 

Biraz sabır ve biraz da ne yaptığını bilmeyle, Starbazaar'da istediğiniz ürünlerin büyük bir çoğunluğunu ucuza bulabilirsiniz. Öncelikle ürünü Google'da aratın. Mesela ben, aşama aşama göstermek için Voile'ın hediye elbiselerinden birini seçtim. Elbisenin tam adını bilmiyorum, ama görüntüsü şöyle:


Yaptığım ilk iş, elbiseyle ilgili bildiğim anahtar kelimeleri yazıp Google'da aratmak oluyor. Elbise yeşil, Voile marka ve Stardoll elbisesi. O yüzden ben, Voile green dress stardoll olarak aratıyorum:


Bir sürü sonuç çıkıyor ve ilk baştaki üç linke tıklıyorum. Ben üç linke tıklıyorum, fakat sadece ilk linke tıklamak yeterli olabileceği gibi beş linke tıklamak yetersiz de olabilir, ama unutmayın: Aradığınız bilgiyi bulmakta çok zorlanmamalısınız, öbür türlü ya izini sürdüğünüz kıyafet eski Stardoll bloglarına girecek kadar önemli bir parça değildi ya da bir bedava değildi. Öyle bir parçayı araştırmak daha zor, ama öncelikle şunu tamamlayalım.


Linklerden ilki, beni şöyle bir sayfaya getiriyor:


Ben bu sayfada elbiseyle ilgili şunları öğreniyorum:
Elbise, 2008 kadar eski bir tarihte, büyük olasılıkla az sayıda kullanıcının aldığı bir bedavaydı, çünkü yukarıda yazdığı gibi o dört elbiseden sadece bir tanesini alabiliyordunuz ve Fallen Angel, Pretty in Pink veya Stardoll elbisesini alan kullanıcılar da olmuş olmalıydı. 

Kısacası bu elbiseyi Starbazaar'da yüksek bir fiyata da görebilirdim, çok düşük bir fiyata da, ki düşük fiyat biraz olasılık dışıydı.

Bu kadar araştırmayı bir elbise için mi yapacağım, diyen varsa diye söylüyorum: Aslında yapmak zorunda değilsin fakat ben, şahsen, Stardoll'daki eski eşyaları araştırırken ayrı bir keyif alıyorum. Neyse, konuya dönelim.

Elbise hakkında az biraz fikrim olduğundan, Stardoll'a ve Starbazaar'a dönüyorum.

Starbazaar'da ilk önce şansımı Starcoins'ten yana deniyorum. Bazen SC'ye çok hoş şeyler bulabiliyorsunuz, nadir de olsa.


Birkaç kere "Yeni arama" diyorum, çünkü elbise karşıma çıkmadı. En sonunda elbiseyi o fiyata bulamayacağıma ikna olduğumda, ikinci seçenek olan Stardollar'a geçiyorum ve ilk önce, sırf meraktan 2-600 SD arasında aratıyorum:


Ve kısaca, aradığım ürünü ödedikten sonra pişman olmayacağım bir fiyata bulmaya çalışıyorum.
Yok demeyin, çünkü size o tür fiyatların olduğunu kanıtlayacağını umduğum bir resim hazırladım:


[Antidote Studded Olive Fridge Heels'in sorununu bilen varsa da bana söyleyebilir mi? Antidote'un LE kadar tutulan bir marka olmadığının veya ayakkabının renginin veya stilinin o kadar sevilen özelliklere sahip olmadığının farkındayım, fakat sonuçta ayakkabı Limited bir ürün. 1250 parça, ve bu Stardoll'un yakın zamanda 250,000,000 üyeyi geçtiği düşünülürse o kadar da yüksek bir rakam sayılmaz. O yüzden neden birileri bu ürünü bu kadar ucuza (9 SD!) satıyor, bilen varsa beni de aydınlatabilir mi? :) Çok sevinirim.]

Bütün bu laf kalabalığından sonra, kısacası, demek istediğim şey: Starbazaar'dan bir şey alacaksanız, araştırmadan almayın çünkü alacağınız ürünü biraz araştırmak, birkaç kere sayfayı yenilemek ararken, sizin onlarca SD/SC'yi boşa harcamanızı engelleyebilir.

Dipnot: Bu kadar uğraşmadan da alışveriş yapılabileceğinin farkındayım, fakat ben araştırırken eğleniyorum ve eğlenebilecek başka insanların olduğunu da biliyorum. Vaktinizi boşa harcadıysam üzgünüm... Yardım etmeye çalışıyorum. ^_^

2 yorum :

Adsız dedi ki...

Eheheh yazıya bayıldım :)) çok iyii :D

Adsız dedi ki...

ben yaptım sd ye çok ucuz şeyler çıktı beğendim :)